LifeOfMissJ

En blogg om mitt liv, mina tankar och åsikter

Heaven on earth

Kategori: Allmänt, Picture, Resor

Den 22/3 var det dags för mig och Alex att gå på planet som skulle ta oss till paradiset.

Mauritius!

Vi bokade resan i vintras och sedan dess gick vi bara och väntade på att få åka.

I 2 veckor var vi där och jag har aldrig njutit så mycket och mått så bra. Det var helt underbart!

Vi bodde på ett hotell som heter The Ravenala Attitude. Det hotellet var fantastiskt!

God mat, god dricka, riktigt trevlig personal och servicen var väldigt bra. Hotellet var fräsch och lagom stort, rummet var fint och väldigt stort. 10 olika restauranger fanns det att välja mellan och poolområdet var riktigt bra.

För det mesta låg vi vid poolen, drack drinkar, badade, solade och åt gott men två heldagar var vi ute och upptäckte ön lite.

Vi hyrde en taxi som var med oss hela dagarna. Körde oss till våra destinationer, väntade på oss och körde oss sedan hem.

Första dagen gjorde vi två stopp. Först vid

Sir Seewoosagur Ramgoolam Botanical Garden, även kallad Pamplemousse Garden, som är en jättestor 

 botanisk trädgård.

Där gick vi runt i dryngt en timma ochi tittade på skölpaddor och bara fachinerades av den stora, fina trädgården.

När vi kände oss klara med trädgården hoppade vi in i taxin och åkte vidare mot Ile Aux Cerfs.

Den platsen är utan tvekan det vackraste jag någonsin sett. Vilket paradis! Jag blev helt kär!

Vi stannade där i 3,5 timma och solade, badade och snorklade lite. Jag var så lycklig. Fick nästan nypa mig i armen då och då för att förstå att det var på riktigt.

Tiden vi hade på Ile Aux Cerfs gick väldigt fort även fast vi inte gjorde något speciellt. 

Andra gången vi skulle upptäcka ön valde vi att åka till Chamarel för att se vattenfallet och Seven coloured earth.

Att se vattenfallet och omgivningen runt omkring var riktigt häftigt men Seven coloured earth var inget speciellt, enligt mig. 

Väl klara i Chamarel rullade taxin vidare till Le Morne där vi bara planerade att slappa på stranden och snorkla lite.

Tyvärr hade vi otur med vädret den eftermiddagen. Det var mulet, blåsigt och regnade en liten period så det gav oss inte så mycket tyvärr. 

Efter våra två heldagar med utflykter var vi tillbaka på våra platser vid poolen. Nära barerna, maten och bekvämligheten. 

Att åka till Mauritius var värt varenda krona och jag har svårt att tro att jag någonsin kommer uppleva en sådan vacker plats igen.

Hoppas verkligen att vi åker tillbaka dit någon gång i framtiden. Tills dess lever jag på våra minnen.

 
Kommentera inlägget här: