LifeOfMissJ

En blogg om mitt liv, mina tankar och åsikter

Amsterdam

Kategori: Allmänt, Resor

Jag har helt glömt att berätta om helgen i Amsterdam!!
Jag fick den resan i 25års-present av Alex. Vi var där 3/6-6/6 och vi njöt av varenda sekund
-------------------------------------------------------------
 
Helgen i Amsterdam var riktigt grym!
Att få spendera några dagar i en fin stad med sin bästa vän och kärlek är ganska oslagbart.
 
Vi strosade omkring som vi alltid gör på våra stadsresor. Satte oss på olika ställen och käkade, drack och fikade.
Det var så mysigt med alla kanaler som man passerade varje dag, alla blommor och mysiga byggnader.
 
Vi var i De Hallen (De Food Hallen) och testade olika maträtter. Bland annat Bitterballen.
Vi åt även dom godaste korvarna vi någonsin ätit. Helt ljuvliga med olika roliga toppingar.
 
Det var några saker i Amsterdam som blev en liten chock för mig.
Det ena var att folk cyklade överallt. Det kom cyklar från höger och vänster så man fick vara väldigt uppmärksam om man inte skulle bli påkörd. Snabbt cyklade dom också. Haha. Inte något man är van vid i Sverige men jag klarade mig från att bli påkörd.
En annan liten chock var att folk rökte på helt öppet. Par satt på coffeshops och delade på en joint, i parker och på gatorna rökte människor och ingen brydde sig om det. 
I Amsterdam är det ju lagligt att röka på så ingen där tycker att det är konstigt. För mig däremot blev det en liten chock och det tog en liten stund innan jag blev van vid det. Efter några timmar var det inte så "konstigt" längre. Haha.
Det tredje som blev en liten chock för mig var Red Light District. 
Jag visste var det var innan jag åkte dit men man kan ändå inte förstå hur det verkligen är innan man är där. Hela distriktet var fullt av sex!
Det fanns allt man kunde tänka sig och saker man inte trodde fanns.
Flera ställen som erbjöd "live-sex", biografer som visade porrfilmer, ja allt möjlight helt enkelt.
Tjejerna stod i fönsterna, tog ögonkontakt med dom killar dom var intresserade av, avvisade om det var någon som dom inte "ville ha".
Vissa fönster hade fördragna skynken och då visste man att tjejen var upptagen.
Det var väldigt konstigt att se i verkligheten. Jag trodde faktiskt inte att det var så tydligt som det var.
 
Vi bodde på Pulitzer Hotel och det var ett riktigt, riktigt bra hotell. Personalen var så trevliga och hjälpsamma, rummen var annorlunda, jättefina och fräscha, frukosten var helt ljuvlig och det var ett av dom bättre hotellen jag bott på.
 
Jag älskade vår helg i Amsterdam och jag längtar tills vi kan åka tillbaka.
Jag tror att man måste vara ganska öppen för att njuta av Amsterdam. Även att man ska åka med sin bästa vän. Är ens partner inte ens bästa vän så tror jag tyvärr inte att man njuter av staden fullt ut. Det är så viktigt att kunna ha kul tillsammas.
Det var en av dom roligaste resorna vi gjort. Vi hade verkligen så roligt hela tiden. Skrattade mycket och märkte verkligen av hur bra vänner vi är samtidigt som vi är kära.
 
Så....Är du och din partner bästa vänner, kära och öppna så kan jag varmt rekomendera Amsterdam. Ni kommer inte bli besvikna!
 
Kommentera inlägget här: