LifeOfMissJ

En blogg om mitt liv, mina tankar och åsikter

Nerja

Kategori: Allmänt, Resor

Jag och Alex ansökte om sen semester i år igen. Vi gillar att åka på sensommaren när hösten är nära här hemma.
I år blir det bara 3 veckors semester men vi har planerat att vara borta nästan hela tiden. Tanken är att "mellanlanda" hemma i 3-4 dagar mellan två olika resemål.
 
Första resan är bokad och klar. Det blir 11 nätter i Spanien, närmare bestämt i Nerja.
Vi är där 20/9-31/9 och sen är tanken att vi ska få tag i en härlig All inclusive-resa till antingen Grekland eller Turkiet 2a eller 3e september. Snabb vändning hemma men det är vad som krävs för att hinna med två resor på semestern.
 
Nerja är en en ort som ligger drygt 5 mil öster om Málaga, på kustremsan Costa del Sol.
Det är en stad som skiljer sig från andra ofta överexloaterade semesterorter längst solkusten. 
I Nerja bevarar dom det traditionella och staden består av vitslammade husväggar, palmer, blomstergrupper och smidesjärn.
Dom värnar om att behålla den traditionella stilen med låga, vita hus så även om det byggs nya byggnader följer även dom stadens röda tråd. 
Med sin vackra natur, pittoreska bergsbyar och gömda stränder står Nerja ut som den oförstörda och vackra lilla andalusiska staden vid havet.
 
Jag ser verkligen fram emot den här resan! Ännu ett nytt land och en ny stad för mig att besöka. Nya upplevelser, ny kultur och nya minnen att skapa.
 
Har någon utav er läsare varit i Nerja? Ge mig isåfall tips på vad man borde se och göra!
 
 
Kommentera inlägget här: