LifeOfMissJ

En blogg om mitt liv, mina tankar och åsikter

Weekend Festival 2016

Kategori: Allmänt, Jag tipsar, Musik & Film, Trips

Jag är så taggad!! Vi ska till Estland på Weekend Festival i år!
 
Weekend Festival är en Nordens största EDM-festival som startade i Finland för 5 år sedan. Festivalen har tidigare bara funnits i Estland och Finland men i år kommer den även till Sverige.
Vi övervägde att dra till såväl Stockholm som Pärnu men det slutade med "bara" Pärnu.
Jag och Alex kommer spendera första dagen och natten i Tallin för att sedan mötas upp med resten av gänget och ta oss till Pärnu där festivalen hålls.
 
Anledningen till att jag är så taggad är självklart för att jag för första gången ska få se min bror spela (Tungevaag&Raaban) men även för jag hört att festivalen i Pärnu är riktigt ball.
Den hålls på stranden och det är en väldigt stor festival.
Robbin (Raaban) och Martin (Tungevaag) ska spela i alla tre länder men Robbin tyckte vi skulle komma till Estland om vi bara skulle välja en av festivalerna för där är deras sista spelning och även sent på kvällen.
 
Vi är ett gäng på ca 10 personer som ska till Pärnu och det kommer bli riktigt grymt.
 
Tungevaag & Raaban spelar i Stockholm och Helsingfors på fredagen 5/8 och i Pärnu på lördagen 6/8.
 
Här har ni aftermovien från 2015. Titta och njut!  
 
 
Kommentera inlägget här: